vrijdag, mei 06, 2005

Tweemaal extremist

Naar het schijnt zou er een «lijst met extremistische en terroristische organisaties» circuleren bij de Antwerpse politie. Niet alleen ben ik lid van twee van die extremistische en terroristische organisaties, bovendien wil ik langs deze weg de Staatsveiligheid ervan op de hoogte brengen dat er een klein foutje op de lijst staat.

Dat de Vlaamse Volksbeweging op de lijst prijkt is niet meer dan normaal: die organisatie is immers staatsgevaarlijk sedert ze de separatische toer opging. Dat Vlaanderen Vlagt er ook op staat is al iets moeilijker te begrijpen, en wat het Davidsfonds op die lijst doet snap ik eerlijk gezegd al helemaal niet. Vrezen ze dat Vlaanderen Vlagt met de vlaggenstok in de hand de revolutie zal uitroepen? Wil de politie de Antwerpse agent ervoor behoeden dat hij geïndoctrineerd zou worden door de lectuur van de vele boeken van het Davidsfonds? Toch maar oppassen!

Ik vraag me wel af welke sukkel de lijst samengesteld heeft. Aangezien de naam van het Vlaams Blok in het Vlaams Belang veranderd werd, is de lijst de laatste maanden nog bijgewerkt. Waarom dan een zekere Jean-Pierre Dewijngaert als voorzitter van de Vlaamse Volksbeweging geregistreerd staat is me dan ook een compleet raadsel. Op dit ogenblik is immers Rita de Bont algemeen voorzitster van de VVB. Ik hoop dat dat in een volgende versie van de lijst rechtgezet wordt!

Geen opmerkingen: