donderdag, september 14, 2006

Apenverhalen

Volgens Bruno Segers is het een «apenverhaal» dat er een verband zou bestaan tussen zijn ontslag en de steun van MSN aan 0110. Dat zou dan meteen ook betekenen dat Microsoft in België als bedrijf bewust, en dus niet slechts onder de invloed van een CEO, kant kiest in het partijpolitieke debat. Misschien toch maar opletten met de spellingcontrole in Office 2007 wanneer die volgend jaar op de markt komt – of mogen we ons verwachten aan een speciale Office 0110 voor Vlaanderen?

Len Lavens citeert Bruno Segers als volgt op The Inquirer:
Microsoft en ik zijn sinds maanden uit elkaar aan het gaan in onderlinge toestemming. Dit was een langlopend proces waarover verschillende keren werd vergaderd. De steun voor het 0110 evenement heeft daar totaal niets mee te maken. Dat is een apenverhaal.
Nu heb ik alleen maar ervaring met hoe Noorse directeurs aan de deur worden gezet, maar het is best mogelijk dat het in België de normaalste zaak van de wereld is dat een bedrijf eigenlijk een beetje met de mond vol tanden staat wanneer er gevraagd wordt wie dan de vervanger is, zeker als het proces al maandenlang aan de gang was. Als ik dus met de verkeerde indruk zit dat er vrijdagmorgen «iets» gebeurd moet zijn bij Microsoft, dan weet de lezer nu waarom.

Ook Bart van Belle heeft het verhaal over 0110 en Bruno Segers opgemerkt, en het is voor hem zelfs twee artikeltjes waard. Eerst was er een artikeltje op zijn persoonlijke dEUS-blog Pocket Revolution, en een paar dagen later volgde een vermelding op de blog En nu even ernstig… bij De Standaard. Let in het eerste artikel vooral op het stevig stukje onderzoeksjournalistiek dat hij aflevert. Hij is geen ordinaire blogger in pyjama, laat dat duidelijk zijn: mijn artikel verscheen bij The Brussels Journal, Paul Beliën is de hoofdredacteur van The Brussels Journal, en zoals bekend getrouwd met Alexandra Colen, die kamerlid is voor het Vlaams Belang. De lezer mag er de «'nough said» zelf bij denken, maar toen ik het las voelde ik me voorwaar zélf een beetje kamerlid voor het Vlaams Belang. Voor Bart van Belle wil ik er echter aan toevoegen, kwestie van in het vervolg wat variatie te kunnen brengen in het uitvoeren van de karaktermoord op ondergetekende, dat ik een tante heb die voor de gemeenteraadsverkiezingen op een lijst van het Vlaams Belang staat. Maar ja, wie heeft dat tegenwoordig niet?

Geen opmerkingen: